Yleiset ehdot

1. Tilaaminen

Kaluste-Katti Oy:n verkkosivuilta myytävien tuotteiden tilaaminen tapahtuu tapauskohtaisesti sähköpostilla ja puhelimitse. Tuotteiden maksaminen tapahtuu yleisesti ennakkotilisiirtona tai muuten asiakkaan kanssa sovittuna maksuehtona kuten esim. Handelsbankenin järjestämän Ecster- (ns. vanha Aktiiviraha) sopimuksen muodossa.

Asiakkaan lähetettyä verkkosivujemme kautta ostoslistan tai yhteydenottopyynnön, on sopimus alustava, mutta ei sitova. Asiakkaalle vastataan aina ennen tilauksen sitovuutta.Asiakkaan hyväksyttyä tilauksensa, tilauksen lähettäminen katsotaan sitovaksi sopimukseksi molemminpuolisesti, eikä sitä kumpikaan osapuoli voi yksipuolisesti muuttaa. Molemmat osapuolet ovat sitoutuneet noudattamaan sopimushetkellä voimassa olleita tilaus- ja sopimusehtoja kaikilta osin. Tilauksen tehtyään asiakkaan on katsottu hyväksyneen tilaus- ja sopimusehdot, tuotteen ominaisuudet, voimassa olleet tarjoukset ja toimitusajat ja ymmärtäneen tuotekuvakkeiden sisällön, esimerkiksi sen, että tuotekuvan väri tai kuvan suhteellinen koko voi luonnossa poiketa www-sivuilla olevista värimalleista ja kuvista. Oleellinen tekijä on myös laitteiden näytön asetukset sekä eri laitetyypit jotka voivat muuttaa tuotteen alkuperäistä sävyä poikkeavaksi.

2. Toimitus ja Rahti

Meiltä Kaluste-Matilta voit tilata haluamasi tuotteet ja saat tilauksesi suosittelemallamme omalla turvallisemmalla kuljetuksellamme kotiin kuljetettuna sisäänkannolla tilavuudesta riippuen alk. 49-89 €:n hintaan tai kiireelliset, kooltaan pienemmät lähetykset varastotilanteen mukaan Matkahuollon bussi-, lähellä- tai jakopakettina. Tapauskohtaisesti voimme tietyissä tilanteissa käyttää myös eri kuljetusyhtiötä erikseen ilmoitetuilla edullisemmilla tai kalliimmilla rahdin hinnoilla ja sopimalla tästä asiakkaan kanssa ennen kuljetusta.

Koronavirus-epidemian vuoksi suurin osa suuremmista tuotteiden tilauksista, toimitukset tapahtuvat pääsääntöisesti Postin toimesta sekä vähemmän tilaa vievät tuotteet voivan tulla myös matkahuollon kuljetuksilla alaovelle toimitettuna. Normaalista tavasta poiketen, lähetystä ei luovuteta vastaanottajalle käteen vaan kuljettaja soittaa ovikelloa ja asettaa lähetyksen oven eteen. Kuljettaja odottaa muutaman metrin päässä, kunnes asiakas vastaanottaa lähetyksen. Näin ollen myös sisäänkantokuljetus tapahtuu toistaiseksi vain asiakkaan ovelle. Kuljettaja ei myöskään pyydä vastaanottajalta allekirjoitusta, vaan toimitus kirjataan kuljettajan toimesta Postin tai muun kuljettajan järjestelmään. Toivomme asiaskkaidemme käyttävän kasvomaskia kuten kuljettajammekin sekä pitämään huolen käsihygieniasta tavaran toimitukseen liittyen, kiitos ymmärryksestänne :)

2.1 Toimitustapa
Tilaus saatetaan toimittaa osissa useammassa lähetyksessä, sillä tuotteet tulevat joskus eri varastoilta. Toimitamme ilmoittamaanne osoitteeseen, jos haluatte toimituksenne toiseen osoitteeseen, kirjoittakaa kassalla toimitusosoite kenttään ko. osoite. Tilauksiamme ei toimiteta Poste Restanteen eikä kiinteään oman kuljetuksen hintaan saaristoon, Ahvenanmaalle, Lappiin tai ulkomaille. Tilatessa kuljetusta edellä mainittuihin kohteisiin, toimitusaika, saatavuus ja hinta varmistetaan erikseen tapauskohtaisesti.

Suurempien lähetysten toimitus (sohvaryhmät ym.)

Oma turvallisempi ja joustavampi kuljetusmuoto on varmempi tapa saada tuotteet heti käyttöösi. Kuljetusvaurioiden määrä on saatu mieltei kokonaan pois omalla kuljetuksellamme. Kuljettajamme ovat koulutettuja ja vankan kokemuksen omaavia ammattilaisia jotka kantavat tuotteet sisälle näyttämääsi paikkaan. Kuljetuksen aikana kuljettajat käyttävät työturvallisuuden vuoksi turvakenkiä. Oma turvallisempi sisäänkantokuljetus tapahtuu yleensä noin neljän viikon välein lähinnä Itä-, Etelä- ja Länsi-Suomen alueella. Tästä ilmoitamme tarkemmin tilauksen jälkeen ennen toimitusta. Myös tarkempi toimitusaika ilmoitetaan asiakkaalle lähempänä toimitusta.

Huoneistojen kuljetusreittien mitat on asiakkaan selvitettävä ennen tilausta että tuote saadaan ongelmitta kuljetettua kohteeseen. Kuljetuksen aikana kuljettajat käyttävät työturvallisuuden vuoksi turvakenkiä. Vastaanottajan tulee suojata kuljetusta varten lattioiden osalta kuljetusreitti sekä hän vastaa mahdollisista kuljetuksen aiheuttamisesta jälkien siivoamisesta. Kaluste-Matti Oy ei vastaa asiakkaan tekemistä mittausvirheistä, jolloin esimerkiksi suurempien puutarhakalusteiden osat eivät mahdu ulko-ovesta sisälle. Kaluste-Matti Oy ei vastaa myöskään edellä mainitusta johtuneista tilanteista, jolloin tuotetta on jouduttu säilyttämään sellaisessa tilassa, esimerkiksi katetulle terassille tarkoitetut, suojaa vaativat kalusteet ulkoilmassa, että tuotteesta on saattanut esimerkiksi kastumisen takia tulla myyntikelvoton, vaikka tuote olisikin alkuperäisessä pakkauksessa. Tällöin Kaluste-Matti Oy ei hyväksy tuotteen palauttamista, vaan lähetämme tuotteen takaisin asiakkaan kustannuksella.

Suurempi kokoiset tuotteet toimitetaan kotiin tapauskohtaisesti myös kuljetusliikkeellä. Kuljetusliikkeellä kotiinkuljetus tapahtuu yleensä arkipäivisin kello 08:00 – 18:00 välillä ja tilaus toimitetaan kerrostaloissa alaovelle, muissa taloissa ovelle, portille tai pihatielle. Kuljetusliike ei kanna toimituksia sisälle joten sisäänkantokuljetuksen hinta on tiedusteltava ennen tilausta. Myös tiettyjen suurempien tuotteiden kuljetusmaksu voi olla suurempi mitä peruskuljetus, mutta tästä mainitaan erikseen ennen tuotteen lähettämistä asiakkaalle. Omassa turvallisemmassa kuljetusmuodossamme tuotteet tulevat sisään asti kannettuna asiakkaan osoittamaan paikkaan aiemmin mainitun huoneiston reittiselvitysten mukaisesti. Tarkempi toimitusaika määräytyy sen mukaan, missä päin Suomea asiakas asuu. Asiakas saa ilmoituksen kuljetusyhtiöltä puhelimitse tai tekstiviestitse tarkemmasta toimituspäivämäärästä ja ajasta. Kuljetusyhtiö ilmoittaa, millä aikavälillä toimitus saapuu, yleensä ei tarkkaa kellonaikaa.

Tilaajan on otettava huomioon tiekohtaisen painorajoitukset ja kuljetusauton pääsyn kohteeseen. Mikäli toimitusosoite ei ole kuorma-autotie kelpoisessa osoitteessa, toimitetaan lähetys niin lähelle kuin kuljetusautolla on mahdollista saapua. Vastaanottaja huolehtii tällöin tavaralähetyksen perille toimittamisesta ja tällöin sisäänkantoa ei voida suorittaa.

Pienempien tilausten toimitus (kevyemmät vähän tilaa vievät, max. 80x80x80cm < 30 kg paketit ym.)
Pienemmät lähetykset toimitetaan matkahuollon lähimpään noutopisteeseen, josta asiakas voit noutaa paketin silloin kun se hänelle parhaiten sopii. Asiakas voi valita myös Matkahuollon jakopaketin joka tulee kotisi ulko ovelle, esimerkiksi kerrostalossa alaovelle. Asiakas saa ilmoituksen tekstiviestitse, kirjeellä tai puhelinsoitolla kun paketti on noudettavissa ja mistä noutopisteestä se on noudettavissa.

Koronavirus-epidemian vuoksi suurin osa suurempien tuotteden tilauksista, toimitukset tapahtuu pääosin Postin sekä vähemmän tilaa vievien tuotteiden (esim. alle 80x80x60cm tai max. 30kg) matkahuollon kuljetuksilla alaovelle toimitettuna.

2.2 Toimitusaika
Oman turvallisemman kuljetusmuodon toimitusaika arvio riippuu suuntakuormista joka on yleensä 1-4 viikkoa. Kiireelliset kuljetukset toimitamme vieraalla kuljetusyhtiöllä 3-5 arkipäivässä tilausvahvistuksesta, mikäli tuote löytyy varastostamme. Asiakkaan on huomioitava että ilmoitettu toimitusaika on alustava. Jos tilauksen toimitus viivästyy, syinä toimitusviivästyksiin voi olla, että toimittaja tai kuljetusliike ei pysty toimittamaan tuotteita sovitussa ajassa. Mikäli tilauksen toimitus viivästyy, ilmoitamme siitä asiakkaalle.

Asiakkaan ostaessa useamman kuin yhden tuotteen kerralla, saattavat tuotteet saapua erikseen toimitettuina. Rahtikulua asiakas maksaa vain yhden kerran. Varastotuotteen toimitusaika on 1-4 viikkoa riippuen kuljetusmuodosta / -yhtiöstä. Kiireelliset toimitukset pyritään toimittamaan 3-5 arkipäivää tilausvahvistuksesta. Asiakkaalle informoidaan toimitusaika myös ennen tilausta tai tilauksen yhteydessä jos tuotetta ei ole varastossa (jälkitoimitus tuotteet), yleensä maksimissaan kuitenkin 2-6 viikkoa tehdastilauksesta. Kiireellisissä, enemmän tilaa vievissä (kuten sohvaryhmät) tilauksissa/toimituksissa myös rahdin lisähinta ilmoitetaan ja sovitaan asiakkaan kanssa erikseen.

2.3 Toimituksen vastaanottaminen

-Tarkistettava kuljettajan läsnäollessa pakkaukset ja kirjoitettava tieto mahdollisesta vauriosta rahtikirjaan, lähetteeseen tai skanneriin

-Laskettava kollien määrä ja merkittävä rahtikirjaan, lähetteeseen tai skanneriin, mikäli jotakin puuttuu

-Kuittaaminen rahtikirjaan. Allekirjoitukset tulee olla luettavissa ja nimenselvennyksellä

3. Ostoehdot

Ostaminen
Kaikki verkkosivuilla näkyvät hinnat sisältävät arvonlisäveron 24% ja useat tuotteet ovat hinnoiteltu alkaen hintoina esim. sohvissa poistoerä kankailla tai muuten poistotuote hinnoittelu periaattella. Kuljetuksen hinta ei kuulu tuotteiden hintaan sekä suurin osa tuotteista ovat osina ns. nouto-/kuljetuspaketeissa. Voit tiedustella kasauspalveluamme myös asiakaspalvelu sähköpostistamme. Kun asiakas tekee tilauksen verkkokaupassamme, hänelle lähetetään alustava tilausvahvistus sähköpostiin. Jos asiakkaalla on kysyttävää tilauksestaan tai hän haluaa muutta tilaustaan, tulee hänen ottaa yhteyttä asiakaspalveluumme sähköpostilla tai puhelimitse. Kaluste-Matilla voi ostaa vain täysi-ikäiset henkilöt (ei alle 18-vuotiaat). Varaamme oikeuden mahdollisiin loppuunmyynteihin sekä virheisiin tuotetiedoissa, kirjoitus- ja painovirheisiin kotisivuillamme ja ilmoituksissamme. Myös eri päätelaitteiden näytön väriasetukset voivat muuttaa oikeaa luonnossa olevaa tuotteen väriä/sävyä jokseenkin. Jos hinnoissa tai toimitusajoissa ilmenee muutoksia tai epätarkkuuksia, pidätämme oikeuden muuttaa tietoja jälkikäteen.

Oikeudet
Kaluste-Matin yksityisasiakkaita turvaa etäkaupankäynnin laki sekä kuluttajasuojalaki. Etäkaupankäynnin lain mukaan asiakkaalla on oikeus perua tilauksensa 14 päivän sisällä tilauksensa vastaanottamisesta.

Etäkaupankäynnin laki sisältää myös säännöksiä, jotka rajoittavat oikeutta kaupan purkamiseen. Kaluste-Matti haluaa täten asiakkaiden huomioivan että Etäkaupankäynnin laki ei anna oikeutta kaupan purkamiseen jos: “tuote valmistetaan tai sitä muutetaan asiakkaan toiveiden mukaiseksi tai on muuten asiakkaalle yksilöity” esimerkiksi materiaalin värin vaihtaminen varastoväreistä poiketen toiseksi tehtaalta erikseen tilattaessa. Myös asiakkaan tehdastilauksen tai toiveiden mukaisesti valmistetuista ja muutetuista tuotteista ovat kaikki tilaustuotteitamme.

14 päivän palautusoikeus koskee vain yksityisasiakkaita. Palautukseen oikeuttava aika alkaa tuotteen vastaanottopäivästä. Jos asiakas ei ole varma, mitä tuotteita palautusoikeus ja avokauppavaihtoehto koskevat, on hänen otettava yhteyttä asiakaspalveluumme numeroon 020-7969230 tai sähköpostiosoitteen info@kaluste-matti.fi kautta.

Kun asiakas vahvistaa tilauksen ja hyväksyy toimitusehtomme, hyväksyy asiakas myös tilauksensa toimeenpanon. Tämä tarkoittaa sitä, että asiakas hyväksyy yllämainitun esimerkin mukaisten tuotteiden tuotannon aloittamisen, eikä hänellä ole tästä päivästä lähtien oikeutta purkaa kauppaansa.

4. Palautus

4.1 Avokauppa
Kaluste-Matti tarjoaa mahdollisuuden verkkosivujen kautta käyttämättömien ostettujen tuotteiden ilmaiseen palauttamiseen 14 päivän sisällä niiden vastaanottamisesta. Ilmoita asiakaspalvelun numeroon 020-7969230 tai sähköpostiosoitteeseen info@kaluste-matti.fi kun olet vastaanottanut tilauksen ja haluat avokauppaa. Tuote tulee palauttaa 14 päivän sisällä toimituksen vastaanottamisesta edellyttäen, että tuote palautetaan alkuperäisessä pakkauksessaan käyttämättömänä kuitin kanssa. Jos et ole varma, haluatko pitää tilaamasi tuotteen, on sitä käsiteltävä varoen jotta se palautetaan myyntikuntoisena, käyttämättömänä ja alkuperäisessä pakkauksessa. Avokauppamahdollisuus ei koske tilaustuotteita, jotka valmistetaan tilausten mukaisesti. Tilaustuotetilauksia ei voida perua. Rahojen palautus tapahtuu 30 päivän sisällä tuotepalautuksen vastaanottamisesta ja tarkastamisesta tai tilauksen peruuttamisen vahvistamisesta. Kaluste-Matti veloittaa asiakkaalta tarvittavat lisäkustannukset, mikäli palautettava tuote ei ole myyntikelpoinen tai tuotepalautus muuten hyväksyttävä. Mikäli haluat palauttaa tilauksesi, ota yhteyttä asiakaspalvelun numeroon 020-7969230 tai sähköpostiosoitteeseen info@kaluste-matti.fi 14 päivän sisällä toimituksen vastaanottamisesta.

Peruuttaessasi tai palauttaessasi tilauksesi etäkaupankäynnin peruutusoikeuteen tai avokauppaan vedoten:
Asiakkaalla on oikeus perua tekemänsä tilaus ennen kuin tuote on ehditty jättää omaan kuljetukseen tai kuljetusliikkeen kuljetettavaksi. Jos haluat perua tai palauttaa tilauksesi, ota aina ensin yhteyttä info@kaluste-matti.fi asiakaspalvelu sähköpostiimme. Rahojen palautus tapahtuu 30 päivän sisällä siitä, kun tuotepalautus vastaanotetaan ja tarkastetaan varastollamme tai kun tilauksen peruutusilmoitus on vastaanotettu ja vahvistettu.

Asiakkaan oikeuksiin kuuluu, että hän tarkastaa vastaanottamansa tuotteet ennen niiden mahdollista palauttamista. Tuotteiden tarkastaminen ja tutkiminen täytyy tehdä varoen ja niitä ei tule käyttää tai muuttaa millään lailla. Pyydämme palauttamaan tuotteemme alkuperäispakkauksissaan. Palautettavan tuotteen tulee olla täydellinen, mikäli muuta ei ole sovittu Kaluste-Matin ja asiakkaan kesken.

Palauttaminen on asiakkaalle maksutonta, mikäli tuote on toimitettu ja palautetaan Matkahuollon Bussipakettina (80x80x80 cm max. 30kg). Suomen Lähikaupan myymälöistä noudetut lähetykset pitää palauttaa aina samaan myymälään, kuin mistä lähetys on noudettu. Jos tuote on suurempi tai toimitettu muulla tavoin, vastaa asiakas toimituskuluista ja palautuksesta sekä tuotteen vaihdosta. Asiakas on tällöin velvollinen maksamaan palautuskulut, jotka määräytyvät tuotteen painon, tilavuuden ja matkan pituuden mukaan. Palautuksen palautushinta voi olla suurempi, mitä se oli tilausta tehdessä, eli asiakkaan on kysyttävä palautushinta asiakaspalvelustamme sähköpostilla tai puhelimitse ennen palautusta. Yhtäkään toimitusta ei lunasteta ennakkoa vastaan, ole yhteydessä aina asiakaspalveluumme saadaksesi tiedot, miten tuote palautetaan ns. postipakettina matkahuollolla tai suuntakuormissamme. 

Tuotteen vastaanottamatta jättäminen ei ole sama kuin asiakaspalautus. Mikäli vastaanottaja ei vastaanota tuotetta tai lähetys jätetään noutamatta matkahuollosta, tai kuljetusta ei oteta vastaan, peritään asiakkaalta toimituskulujen lisäksi myös tuotteen palautuskulu. Mahdollista kasauspalvelumaksua ei palauteta palautustilanteessa. Jos asiakas on koonnut tuotteen käyttökuntoon ja haluaa palauttaa tuotteen, vastaa asiakas tuotteen kantamisesta, siirtämisestä, purkamisesta ja huolellisesta pakkaamisesta. Kaluste-Matti ei vastaa asiakkaan käyttämästä ajasta ja vaivasta jota tuotteen kokoaminen, kantaminen, purkaminen tai uudelleen pakkaaminen aiheuttaa. 

Jos asiakas on koonnut tuotteen käyttöön ja haluaa syystä tai toisesta sen palautusta, vastaa asiakas tuotteen purkamisesta ja huolellisesta pakkaamisesta sekä tuotteen säilyttämisestä sille ajalle kuin palautettavan tuotteen mahdollinen nouto tapahtuu asiakkaalta. Kaluste-Matti ei myöskään vastaa ulkopuolista maksullista apua aiheutuvista kuluista. Jos palautettavalle tuotteelle tarvitaan syystä tai toisesta asiakkaan palautus esim. matkahuoltoon, ei Kaluste-Matti vastaa palautuksesta aiheutuvista kuluista kuljetusliikkeeseen. 

Tuotetiedot
Kaluste-Matti varaa oikeuden mahdollisiin virheisiin tuotetiedoissa ja tiedotteissa, sekä siihen, että tuotekuvat eivät välttämättä aina vastaa tuotteiden todellista ulkonäköä esim. tarkkojen värien suhteen.

5. Takuu ja Reklamaatio

5.1 Takuu
Myymme huonekalut vuoden reklamaatio-oikeudella. Takuu voi olla myös tuotekohtainen joka voi kestää pidempään.

5.2 Reklamaatio
Tuotteiden perinpohjainen ja huolellinen tarkastaminen on tärkeää heti toimituksen vastaanottamisen jälkeen. Jos huomaat virheen tilaamissasi tuotteissa ota aina yhteyttä info@kaluste-matti.fi asiakaspalvelumme sähköpostiosoitteeseen. Ilmoitus on tehtävä heti virheen huomattuasi. Ilmoituksessa on kuvailtava tuotteen virhe mahdollisimman yksityiskohtaisesti ja siihen on liitettävä kuvia virheestä. Säästä tuotteiden alkuperäispakkaukset varmuuden vuoksi ennen kuin olet varma tuotteen virheettömyydestä ja siitä, että aiot pitää sen. Kaluste-Matti vastaa saman tuotteen kolmena peräkkäisenä kertana, mikäli tuote menee korjattavaksi ja Kaluste-Matti ei ole kyennyt toimittamaan riittävän hyvin korjattua tuotetta. Huomioon otettavaa on myös että huonekalujen näkymättömät pinnat ovat viimeistelemättömiä, eivätkä ole aihe reklamaatioon (huonekalujen alapinnat, pohjat, sisäpinnat yms.). 

Kaluste-Matti ei vastaa

1) Tuotteen väärinkäytöstä aiheutuneita vaurioista

2) Asiakkaan huolimattomuudesta ja ymmärtämättömyydestä johtuneista vaurioista esimerkiksi tuotteen kasaamiseen liittyvissä tapauksissa

3) Tuotteen normaalin käytön aiheuttamasta tuotteen kulumisesta, esimerkiksi jenkkisängyn patjan tai sohvan istuimen normaalista muotoutumisesta käytön aikana tai tuotteen lakkapinnan himmenemisestä käytön takia.

4) Normaalista puulaadun käyttäytymisestä sellaisten tuotteiden kohdalla. Näiden tuotteiden reklamaatiot käsitellään aina tapauskohtaisesti.

5.3 Kuljetusvaurio

Asiakkan tulee ilmoittaa toimitusta vastaaottaessaan, mikäli toimituksessa on nähtävissä virheitä tai vaurioita sen kuittaamisen yhteydessä. Asiakas vastaa pakettien tarkastamisesta ja kuljetuvaurioiden ilmoittamisesta, katsoo, että kollien lukumäärä on oikea ja katsoo, että rahtikirjaan tulee tehtyä tarvittavat merkinnät kuljettajan läsnäollessa. Nämä asiat ovat huomioitava, jotta kuljetusliikkeeltä voidaan saada korvaus mahdollisista kuljetusvaurioista. Ilmoita kuljetusvaurioista kahden päivän sisällä Kaluste-Matille, sillä meidän tulee ilmoittaa kuljetusvaurioista eteenpäin kuljetusyhtiölle. Ilmoitukseen tulee liittää kuvia tuotteiden vaurioituneista pakkauksista sekä tuotteissa näkyvistä vaurioista niiden alkuperäisessä tilassaan. Säästä tilauksesi toimituspakkaukset reklamaation yhteydessä.
Ilmoitus tehdään aina info@kaluste-matti.fi asiakaspalvelumme sähköpostiimme.

5.4 Ylivoimainen este

Kaluste-Matti ei ole velvollinen täyttämään sopimusta, jos sopimuksen täyttäminen estyy tai viivästyy syystä, joka on Kaluste-Matin vaikutusmahdollisuuksien ulkopuolella. Ylivoimaisia esteitä voivat olla esimerkiksi viranomaisen toimenpiteet, tietoverkon toiminnan häiriöt, luonnonmullistukset, tulipalot, sota tai sen uhka, kapinat, mellakat ja työtaistelutoimenpiteet.

5.5 Laki ja riita-asiat
Kaluste-Matti noudattaa Etämyyntilakia ja Kuluttajasuojalakia. Lue lakiasioista ja oikeuksistasi lisää Kuluttajavalituslautakunnan sivuilta. Kaluste-Matti sitoutuu vapaaehtoisesti noudattamaan Kuluttaja-asialautakunnan hallituksen päätöstä riita-asioissa.

Kaluste-Matti pidättää oikeudet kaikkiin kuluttajakaupan lakien ja sääntöjen mukaisiin muutoksiin Internet-kaupassa ja kaupankäynnissä.

6.0 Rekisteriseloste

Henkilötietolaki (523/99) 10 § Laatimispvm: 6.5.2015

1. Rekisterin pitäjä
Kaluste-Matti Oy
Kettukalliontie 31
87150 Kajaani
Y-tunnus: 0962611-4

2. Rekisteriasioista vastaava henkilö ja/tai yhteyshenkilö
Janne Pirinen

3. Rekisterin nimi
Kaluste-Matti Oy:n verkkokaupan asiakasrekisteri

4. Henkilötietojen käsittelyn tarkoitus (rekisterin käyttötarkoitus)
Verkkokaupan tilausten toimittaminen ja kanta-asiakasrekisterin ylläpitäminen.

5. Rekisterin tietosisältö
Henkilön nimi, kotipaikkakunta, sähköpostiosoite, käyttäjätunnus, tilaushistoria

7. Säännönmukaiset tietojen luovutukset ja tietojen siirto EU:n tai Euroopan talousalueen ulkopuolelle
Tietoja ei luovuteta Kaluste-Matti Oy:n ja Paikallisen mainostoimiston ulkopuolelle.

8. Rekisterin suojauksen periaatteet
Rekisteristä ei ole olemassa manuaalista aineistoa. Tiedot sijaitsevat Kaluste-Matin sekä Paikallisen mainostoimiston hallinnoimilla palvelimilla. Kotisivupalvelimen teknisellä ylläpitäjällä on pääsy kotisivujen tietoihin. Ylläpitäjällä ei ole oikeutta käyttää tietoja omassa liiketoiminnassaan ja ylläpitäjä toimii vastuullisesti, hyvien käytäntöjen ja EU:n tietosuoja-asetuksen mukaisesti.

Tiedot on suojattu monimutkaisilla salasanoilla, palomuureilla ja muilla tavanomaisilla tietoturvatoimenpiteillä tietomurtoja ja palvelunestohyökkäyksiä vastaan. Tiedot sijaitsevat fyysisesti tarkkaan vartioidussa palvelinsalissa EU:n alueella. Kaikkea pääsyä henkilötietoon valvotaan hyvien tapojen mukaisesti.

Tietokantaan on pääsy vain Kaluste-Matin sekä Suomen Paikallinen Mainostoimisto-verkosto Oy:n työntekijöillä. Rekisteristä ei tehdä fyysisiä kopioita eikä aineistoa käsitellä manuaalisesti.

6.1 Asiakastiedot
Mitään meille antamaasi tietoa ei välitetä, myydä tai toimiteta eteenpäin millään lailla tai missään muodossa. Käytämme asiakastietojasi vain tilauksesi käsittelyyn. Sähköpostiosoitettasi käytetään tilausvahvistuksen lähettämiseen ja mikäli meidän tarvitsee ottaa sinuun yhteyttä jostain syystä sekä mahdolliseen sähköpostimarkkinointiin myöhäisemmässä vaiheessa. Henkilötietosuojalain mukaan sinulla on oikeus saada kaikki sinusta rekisteröimämme tieto tarkastettavaksesi ja mikäli koet jonkin tiedon virheelliseksi tai asiaankuuluttomaksi voit vaatia sen muuttamista tai poistamista asiakasrekisteristämme. Ota yhteyttä asiakaspalveluumme info@kaluste-matti.fi.

Evästeet

Kävijän tietokoneelle voidaan ajoittain siirtää ns. evästeitä (“cookies”).

Evästeillä voidaan kerätä tietoja esimerkiksi miltä sivulta olet siirtynyt www-osoitteeseen, mitä www-sivujamme olet selannut ja milloin, mitä selainta käytät, mikä on näyttösi resoluutio ja käyttöjärjestelmä, sekä mikä on tietokoneesi IP -osoite eli mistä Internet -osoitteesta lähettämäsi tiedot tulevat ja minne ne vastaanotetaan.

Evästetietojen avulla Palvelun kävijämääriä voidaan seurata Kaluste-Matti Oy:n ja sen yhteistyökumppaneiden toimesta sekä analysoida ja kehittää kävijöitä paremmin palvelevaksi. Myös Kaluste-Matti Oy:n yhteistyökumppanit saattavat käyttää mainonnan kohdentamiseksi evästeitä (“cookies”), joilla kerätään tietoa kävijän vierailuista tällä ja muilla www-sivustoilla. Evästeiden avulla kerättyä tietoa käytetään kävijän kiinnostusten kohteiden perusteella kohdennetun mainonnan tuottamiseen. Evästeiden avulla tehdyssä mainonnan kohdentamisessa kävijää ei yksilöidä eikä tietoja yhdistetä kävijältä mahdollisesti muussa yhteydessä saatuihin henkilötietoihin.

Kävijällä on mahdollisuus estää evästeiden (“cookies”) käyttö muuttamalla selaimensa asetuksia siten, että selain ei salli evästeiden (“cookies”) tallentamista. Kävijä hyväksyy, että joidenkin palveluiden osalta evästeiden käytön estäminen saattaa kuitenkin vaikuttaa palvelun toiminnallisuuteen.